Gondolkoztál már azon, milyen lehet vámpírnak lenni? A Vampire: The Masquarade (Vámpírok Bálja, magyarul is megjelent jópár szabálykonyv - Vampire alapkönyv, Útmutató a Kamarillához, Útmutató a Szabbathoz, Mesélõk Kézikönyve) szerepjátékben éppen ez a lényeg.
Azt hiszem a rövid összefoglaló, amely alább található, kissé "bugyutára" sikerült. De sebaj :-)
történelem
Röviden néhány szó a vámpírok történelmérõl. Úgy tartják, hogy a vámpírlét átok, mellyel Isten Káint, az elsõ gyilkost súlytotta. Káin aztán létrehozott három, hozzá nagyon hasonló lényt. Õk voltak a második generációs vámpírok, igen hatalmas lények. Kezdetben együtt éltek az emberekkel, ám késõbb több lázadás után ez megváltozott.
Létrejöttek a harmadik generációs vámpírok - a mai vámpírklánok õsatyjai. Õk 13-an voltak. Aztán jött a negyedik, ötödik stb. generáció.
Manapság már 13. generációs vámpírok is vannak. Bennük a vér - az átok, az örökség - már sokkal gyengébb, mint õseikben, s ennek megfelelõen hatalmuk is sokkalta gyengébb.
vámpírlét
Ahhoz, hogy valakibõl vámpír legyen, elõbb meg kell halnia. Ez általában azt jelenti, hogy az atyja - vagyis aki vámpírt csinál az emberbõl - kiszívja az összes vérét. Amikor aztán bekövetkezne a halál, az atya saját vérébõl juttat a leendõ utódnak, aki ettõl vámpírrá lesz.
klánok
A vámpír társadalmat három részre oszthatjuk. Van a Kamarilla, amely 7 (vagy 6) klánt tömörít magában. Õk azt vallják, hogy nem szabad a csorda (az emberek) tudomására hozni, hogy léteznek vámpírok, s ezt minden eszközzel próbálják megakadályozni. A Szabbat vámpírjai sokkalta szabadabb elveket vallanak, s az olyan városok, ahol õk uralkodnak, általában valódi bûnfészkek. Vannak még senkiháziak, kis számban, ám õk kevésbé boldogulnak.
Az "alapvetõ" 13 klán a következõ. Néhány szóban ismertetésre kerül a legfontosabb információ is róluk.
Toreador
Tremere
Ventrue
Brujah
Malkavita
Nosferatu
(Gangrel)
Tzimische
Lasombra
Szet követõi
Giovanni
Asszamita
Ravnos
|